Skoči na glavno vsebino

Na naši šoli smo v sklopu projekta “Korak k sončku” organizirali delavnico slepote in slabovidnosti. Delavnice so se udeležili učenci podaljšanega bivanja naše in sosednje šole Ivana Groharja.

Najprej nas je v svet slepote oziroma slabovidnosti popeljal učitelj Jurij Marussig. Oči si je prekril s prevezo in s pomočjo bele palice in spremljevalke prišel v razred. V nadaljevanju je učencem razložil pojem slepote in pojem slabovidnosti ter jim tudi povedal, da tisti ljudje, ki nosijo očala niso slabovidni. Slepe in slabovidne osebe za nadomestitev vidnega zaznavanja uporabljajo različne pripomočke. Okolico zaznavajo s preostankom vida, z uporabo pripomočkov ter tudi z uporabo drugih čutil, kot so sluh, vonj, okus in dotik.

Učenci so kasneje tudi sami preizkusili očala katera so predstavljala različne okvare vida (slabovidnost). Preizkusili so očala, ki so ponazarjala odsotnost centralnega ali perifernega vida in pa očala, ki so ponazarjala zmanjšano ostrino vida.

Videli so tudi knjige, kakršne berejo slepe in slabovidne osebe. Spoznali so drugačnost teh knjig, saj je besedilo le teh napisano v posebni pisavi imenovani brajica. Brajica je pisava napisana s črkami, ki so oblikovane s pomočjo izbočenih pik katere lahko slepa ali slabovidna oseba s pomočjo prstnih blazinic zatipa.

Tudi učencem so bile prevezane oči, da so se lahko sami preizkusili v tipnem in slušnem spominu, pojedli vsak košček jabolka, si iz vrča nalili vodo v kozarec in se s pomočjo bele palice sprehodili po razredu.

(Skupno 205 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost